Концепт приправништва наставника у светлу рефлексивне праксе

Вера Рајовић, Лидија Радуловић, 2012.

Полазећи од значаја периода увођења у професију и потребе да се развије концепција приправништва, како би се обезбедило да овај период буде заиста корисна фаза у професионалном развоју наставника, у раду се разматра значење концепта рефлексивне праксе наставника и приступа наставнику као рефлексивном практичару за ту концепцију. Рефлексивни приступ наставнику представља суштински заокрет како у пракси, образовању наставника и истраживању праксе. У њему се проналазе импликације за све елементе концепције: функције овог периода, циљеве приправништва оличене у слици наставника какав се жели развити, улоге приправника и ментора, врсте активности приправника и ментора и принципе на којима се заснива њихово учење. На основу анализе доприноса идеја о рефлексивној пракси за поједине елементе концепције приправништва, закључује се да озбиљно узимање у обзир приступа наставнику као рефлексивном практичару утиче не само на поједине елементе концепције, већ и на начин разумевања суштине целовитог процеса. Оно помера улогу целокупног периода увођења у професију и значење приправништва концептуализујући га као фазу у професионалном развоју и приправника и ментора у контексту школе као заједнице учења. 

wpChatIcon
ПРИДРУЖИ СЕ 
close-image

БИЛТЕН

Пријавите се за билтен Завода за унапређивање образовања и васпитања и добијајте вести и обавештења директно у Ваше поштанско сандуче.
ПРИЈАВИТЕ СЕ
close-link