Менторство као модел учења током професионалног усавршавања наставника

Тања Шијаковић, 2013.

Упркос општем месту у стручној литератури да је професија наставника изузетно сложена, а да се приближавање идеалу „доброг наставника“ тек спорадично остварује, менторство, као део праксе који би могао допринети приближавању том идеалу, код нас је ретко бивало предметом теоријских размишљања. У раду који следи менторство се посматра као укупност процеса, релација и садржаја који се дешавају током одређеног периода у коме наставник приправник и наставник ментор граде заједничко разумевање значења наставничке професије и стварају могућности за обострани професионални развој. Циљ рада јесте да расветли неке од фактора који утичу на остваривање успешног менторства у образовним установама. У том смислу, у раду је дат опис једног броја модела менторског рада, као и теорија учења на које се различити модели ослањају. У наставку су разматране могућности за реализацију менторства у образовним установама, уз наглашавање чињенице да позитивни ефекти њиховог практиковања нису датост која се по себи подразумева самом имплементацијом менторских програма, већ зависи од великог броја различитих фактора, условно груписаних у категорије економије и културе менторства. 

БИЛТЕН

Пријавите се за билтен Завода за унапређивање образовања и васпитања и добијајте вести и обавештења директно у Ваше поштанско сандуче.
ПРИЈАВИТЕ СЕ
close-link