Издања Завода
— 03.01.2014 27287ПОДСЕТНИК ЗА НАСТАВНИКЕ СТРАНИХ ЈЕЗИКА (2017) Виолета Влајковић Бојић
Подсетник за наставнике страних језика се обраћа свим наставницима страног језика који раде у систему образовања и васпитања Републике Србије и рачуна на њихово знање, вештине и искуство стечено током година припремања и бављења овим позивом. Намера аутора је да датим приручником понуде концизан и конструктиван, практично применљив и проверљив дидактичко–методички материјал, који ће наставницима помоћи у припремању наставе, у раду с уџбеником, у организовању, оптимализацији и рационализацији комплексне наставе страних језика, да пружи помоћ у активизацији и дидактичко–методичкој операционализацији теоријских знања из методике, у испољавању што вишег степена самосталности и креативности, те да им помогне да се лакше снађу у различитим, конкретним наставним ситуацијама на које утичу многи, како унутрашњи, тако и спољашњи фактори. |
|
ОБРАЗОВАЊЕ УЧЕНИКА ИЗУЗЕТНИХ СПОСОБНОСТИ: НАУЧНЕ ОСНОВЕ И СМЕРНИЦЕ ЗА ШКОЛСКУ ПРАКСУ (2016) Ана Алтарас Димитријевић, Сања Татић Јаневски
Монографија Образовање ученика изузетних способности: научне основе и смернице за школску праксу непосредно се надовезује на два пројекта Завода за унапређивање образовања и васпитања (ЗУОВ-а) која су се бавила осмишљавањем и увођењем образовне подршке за даровите ученике у старијим разредима основне школе. Она је уједно резултат искустава стечених током реализације тих пројеката, и покушај да се – у складу с потребама које су том приликом уочене – допуни понуда литературе на српском језику која би могла бити ослонац у препознавању ученика са изузетним способностима и подстицању њихових талената. Књига је у целини доступна на страници Сектора за специфична питања предшколског, основног и средњег образовања. |
|
ОБРАЗОВАЊЕ ИЗМЕЂУ ДНЕВНЕ И НАУЧНЕ БРИГЕ (2014) Зоран Аврамовић
У овој књизи проблеми и отворена питања образовања и васпитања у Србији разматрају се на два аналитичка нивоа. Први, новински есеји и други критичко теоријски радови. Наглашена субјективација у разумевању предмета расправе једна је од најважнијих одлика есејистичког дела књиге. |
|
УНАПРЕЂИВАЊЕ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА (2014) Монографија
Монографија је настала поводом десетогодишњице постојања Завода. Читалац је у прилици да се, поред кроки историје развоја Завода, упозна и са тренутним најактуелнијим питањима будућег развоја просвете. На крају књиге је библиографија издања и списак запослених у Заводу. |
|
ЗАВОД ЗА УНАПРЕЖИВАЊЕ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА (2014) Група аутора
Ова публикација укратко говори и раду Завода, његовим организационим јединицама, областима рада, актуелним пројектима и конкурсима. Брошура је двојезична (српски и енглески) са библиографијом најактуелнијих издања Завода. |
|
ПРИРУЧНИК ЗА ПЛАНИРАЊЕ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА И НАПРЕДОВАЊА (2012) – друго допуњено издање
Приручник је намењен запосленима у образовном систему. Има практичну вредност и треба да мотивише запослене за квалитетан однос према стручном усавршавању који подразумева и напредовање, олакша процес планирања и омогући функционалан приступ стручном усавршавању и напредовању. |
|
МЕНТОР И ПРИПРАВНИК (2012) Водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике – друго издање
Водич је подршка укупном професионалном развоју приправника и ментора и пружа им основу за заједничко планирање рада и помоћ у решавању конкретних ситуација. Приручник је намењен наставном и васпитном кадру – приправницима и менторима – у школама, вртићима и домовима ученика. |
|
ВОДИЧ КРОЗ СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ И НАПРЕДОВАЊЕ НАСТАВНИКА, ВАСПИТАЧА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА (2007) Група аутора
Водич представља допринос развијању активног приступа целоживотном учењу и сопственом професионалном развоју. Циљ је да се подстакне и јача развој професије. Поред тога, Водич олакшава примену постојећих законских и подзаконских аката. |
|
ПРИРУЧНИК ЗА ПЛАНИРАЊЕ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА И НАПРЕДОВАЊА (2009) Приредили: Б. Лајовић и сар.
Приручник је намењен свим запосленима у образовно – васпитном систему. Има практичну и употребну вредност и треба да: олакша процес планирања и омогући креативан приступ стручном усавршавању и напредовању запослених, мотивише запослене за квалитетан однос према стручном усавршавању који подразумева и напредовање и омогући квалитетније планирање стручног усавршавања и напредовања. |
|
МЕНТОР И ПРИПРАВНИК Водич за наставнике, васпитаче и стручне сараднике (2009) Група аутора
Водич је подршка укупном професионалном развоју приправника и ментора и пружа им основу за заједничко планирање рада и помоћ у решавању конкретних ситуација. Приручник је намењен наставном и васпитном кадру – приправницима и менторима – у школама, вртићима и домовима ученика. |
|
ОЦЕЊИВАЊЕ ЗАСНОВАНО НА КОМПЕТЕНЦИЈАМА У СТРУЧНОМ ОБРАЗОВАЊУ (2013) Београд, новембар
Публикација Оцењивање засновано на компетенцијама у стручном образовању намењена је стручној јавности, практичарима у стручном образовању, ученицима, полазницима обука и свима који су заинтересовани за област оцењивања у стручном образовању. |
ВОДИЧИ ЗА УВОЂЕЊЕ У ПОСАО
- наставника разредне наставенаставника предметне наставе у основним и средњим школама
- васпитача у предшколским установама
- васпитача у домовима ученика
- библиотекара у школским библиотекама
- стручних сарадника у васпитно-образовним установама (2006)
Група аутора
У водичима можете наћи оквир садржаја и начина рада током периода приправништва, листу корисне литературе и вођење приправника до добијања лиценце за рад.
Жеља нам је да водичи буду употребљиви и корисни ментору и приправнику, да се истраже различити начини њихове имплементације и да се даље развијају и унапређују.
КАТАЛОЗИ ПРОГРАМА СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ЗАПОСЛЕНИХ У ОБРАЗОВАЊУ
(налазе се на сајту: www.zuov.gov.rs)
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2006/07.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2007/08.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2008/09.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2009/10.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2010/11.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2011/12.
Каталог програма стручног усавршавања запослених у образовању за школску 2012/14.
У каталозима, за сваку школску годину, приказани су одобрени програми стручног усавршавања за запослене у образовно-васпитном систему. Програме су одобриле стручне комисије Завода. У складу са одлуком Министарства просвете, програми су подељени на обавезне и изборне.
Класификација програма, ради лакшег сналажења, извршена је по областима.
Каталози су намењени запосленима у образовању, у складу са Правилником о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника.
АДРЕСАР СРЕДЊИХ ШКОЛА У СРБИЈИ (2008)
Адресар средњих школа у Републици Србији садржи податке о средњим школама, систематизоване према округу и месту у коме се налазе школе. Окрузи су наведени по азбучном реду. За сваку школу дати су подаци о: седишту, називу, врсти школе, адреси, телефону и електронској пошти школе.
На крају Адресара, у Прилогу, налазе се збирни подаци о врсти и броју школа по окрузима и општинама, као и дијаграм о процентуалној заступљености појединих врста школа у области средњошколског образовања.
АДРЕСАР ОСНОВНИХ ШКОЛА У СРБИЈИ (2009)
Адресар основних школа у Републици Србији садржи податке о основним школама, основним школама за образовање ученика са сметњама у развоју, основним музичким школама, основним балетским школама, основним школама за образовање одраслих. Сви подаци су систематизовани према округу и месту у коме се налазе школе. Окрузи су наведени по азбучном реду.
За сваку школу дати су подаци о: седишту, општини, називу, адреси, телефону и електронској пошти школе.
АДРЕСАР ПРЕДШКОЛСКИХ УСТАНОВА У СРБИЈИ (2009)
Адресар предшколских установа у Републици Србији садржи податке о предшколским установама, према округу и месту у коме се налазе. Окрузи су наведени по азбучном реду.
За сваку установу дати су подаци о: седишту, називу, адреси, телефону и електронској пошти установе.
ОБРАЗОВАЊЕ ДАРОВИТИХ У ЗЕМЉАМА ЕВРОПСКЕ УНИЈЕ И СРБИЈИ (2009) Припремиле: Јелена Протић, Сања Татић Јаневски, Звездана Ђурић
У овој публикацији приказано је образовање даровитих у 12 европских земаља (Аустрија, Грчка, Данска, Мађарска, Немачка, Румунија Словенија, Уједињено Краљевство, Финска, Француска, Швајцарска, Шведска). На крају публикације приказано је образовање даровитих и у Републици Србији.Образовање даровитих у наведеним земљама и Србији приказано је у оквиру шест области које су релевантне за образовне системе.Публикација је намењена просветној јавности и стручњацима који се баве образовањем даровитих. |
|
ПЕДАГОШКА ПИТАЊА И ПЕДАГОГИКА (2008)Љ. М. Протић
Књигу чине одабрани педагошки текстови Љубомира М. Протића, настали пре скоро једног века, који су актуелни и данас. Она може дати значајан допринос васпитању и образовању. Поред тога, књига представља и својеврсну подршку највећим прегаоцима друштва – учитељима и наставницима. Саставни део ове књиге је и Педагогика из 1899. године.Књига је објављена поводом обележавања осамдесет година од смрти овог великог српског педагошког класика. |
|
УПРАВЉАЊЕ РАЗВОЈНИМ ПРОМЕНАМА У ШКОЛИ (2009) С. Милошевић Јешић
Књига представља самостално и оригинално истраживачко дело. Бави се веома актуелном проблематиком управљања развојним променама, тј. педагошким иновацијама у савременој школи. Ово истраживање је значајан прилог унутрашњој педагошкој реформи наше школе. Може да послужи у креирању реформских промена у образовном систему и пружи помоћ наставницима, а посебно директорима и педагозима, као и предводницима иновативних промена у савременој школи. |
|
СРПСКА ЧИТАНКА за III разред основновних школа у Краљевини Србији (2008) Љ. М. Протић и В. Д. Стојановић
Читанка представља репринт издање Српске читанке из 1906. године.Велика дела никада не умиру, а добре књиге које носе универзалне и националне вредности доживљавају нова издања, чувајући тако непролазне вредности.Сваки сегмент ове читанке је зналачки осмишљен и методички приређен – од сјајног увода до блиставог завршетка.Ова и још многе читанке истог аутора употребљаване су до 1940. године. |
|
СИСТЕМ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ (2007-2008) Припремиле: Звездана Ђурић, Др Гордана Николић, Сања Татић Јаневски
Комисије Завода припремиле су предлоге праваца развоја образовног система у Републици Србији, који су достављени Националном просветном савету и Министарству просвете.Будући да ови предлози нису разматрани, Завод је одлучио да их објави у виду публикације под називом – Систем образовања и васпитања у Републици Србији. Циљ је да просветна јавност стекне увид у предложене правце развоја система образовања и васпитања. |
|
ПЕДАГОГИКА (2007) Љ. М. Протић
Књига је репринт издање Педагогике из 1899. године. Аутор појмовно дефинише основне педагошке термине и њихове задатке, почев од педагогије. У посебним поглављима аутор анализира појмове, задатке и садржаје васпитања, дисциплине, наставе, наставних метода, наставних планова и програма. У посебном поглављу на крају књиге пише о моралном васпитању као васпитању у ужем смислу. |
|
ЧИЈА СУ НАША ДЕЦА (2008) С. Милошевић Јешић
Чија су наша деца је књига која обилује примерима проблема који се јављају у васпитању деце данас. У књизи се указује на пропусте и грешке у васпитању са којима се свакодневно суочавају родитељи, васпитачи и наставници.У посебним поглављима, ауторка даје преглед претпоставки успешног васпитања, ка што су, на пример: физичке активности и правилна и здрава исхрана; радно васпитање и доследност и јединствено деловање. |
|
КРОЗ ЈЕЗИК И ВРЕМЕ (2008) Р. Бакић
Књига је посвећена српском језику и његовим везама са другим језицима. Посебно су обрађене везе са енглеским и хебрејским језиком, као и са санскритом. Аутор је као изворе користио дела најпознатијих светских лингвиста, али се према неким од њих односи и критички. Један од закључака књиге је да су светски језици повезани међусобно често више него што се то чини на први поглед. |
|
И ВЕРА ЈЕ УМЕТНОСТ (2008) Ж. ВидовићУ овој књизи аутор излаже искуство 60-годишњег отпора идеологији која, у клерикализму, настоји да културно-политички, медијски и професионално усмерава веру, и то на исти начин како у јавном животу уметности и књижевности настоји светска естетика, „научно-метафизичка“ критика да идеолошки и медијски усмерава и тумачи уметност. Вера и уметност – слободне од идеологије – могу да представљају једину животну радост и једино могуће откровење смисла човековог живота и људске заједнице. | |
ПРЕУМЉЕЊЕ (2008) Љ. Јовановић
Преумљење је књига са провокативном тематиком. На необичан и оригиналан начин, она се бави питањем старости и порекла српског народа. Поједини прилози и чињенице непобитно доказују фалсификате српске историје и немаран и несвестан однос српског народа према тим појавама.Аутор не намеће своје преумљено мишљење, него тражи од читаоца да се информише и сам доноси одлуке о томе коме ће веровати: лажној историји или својој властитој памети.Издао МСТ Гајић |
|
ДВОЈНИК (2007) Љ. Јовановић
Двојник се тематски везује за време и догађаје којима је аутор сведок. Композицијски само привидно делује као хроника времена и збивања једне генерације гимназијалаца на размеђи идеолошки зацртаног једноумља и природно генерираног младалачог отпора. Све је у овој збирци приповедних целина повезано – од времена у коме делују јунаци дела до судбинске повезаности свих кључних јунака.Издао МСТ Гајић |
|
ЉИГ – ФОТО МОНОГРАФИЈА (2007) Д. Циле МарјановићМонографија сликовито представља Љиг и његове житеље у прошлости. Најстарија фотографија у књизи је из 1885, а најновија из 1980. године. Фотографије и обиље података датих уз њих, кратак историјат места и родослови љишких фамилија сведоче о људима, породицама, обичајима, догађајима и богатом друштвеном животу људи из ове варошице и њене непосредне околине. | |
ВОДИЧ КРОЗ МАНАСТИРЕ У СРБИЈИ (2007) С. Милеуснића
Водич кроз манастире у Србији је нека врста именослова уметничког наслеђа Србије. Описи манастира поред основних података садрже по три целине: историјат, архитектонски опис и на крају осврт на ликовно наслеђе, живопис и иконопис. Намера је да овај водич поред основних информација сваком посетиоцу и ходочаснику буду увод у упознавање са назначеним манастиром. |
|
ВОДИЧ ЗА ЛИТУРГИЈУ ( 2008)В. Крстић
Водич представља „упутство“ за присуствовање и активно учествовање на Литургији. Детаљно су објашњени непознати и мање познати појмови, који се односе на место вршења православног богослужења – храм, као и текст богослужења. Водич садржи и текст литургије, одговарања на литургији за верне и део Типика. |
|
ПРВОРОДНИ ГРЕХ (2009) В. Крстић
У књизи је обрађен део Старог завета из књиге Постања, који је посвећен првобитном човековом стању и узроцима и последицама одбацивања савеза са Богом. Поред тога, приказан је и ванбиблијски извештај о овој теми, као и тумачења хришћанских цркава. |
|
ПРЕВОД СВЕТОГ ПИСМА (2009)В. Крстић
Ово је књига о преводу Старог завета на српски језик односно како је преводио Ђура Даничић. Приказани су и стари преводи Светог писма, с обзиром на то да се ниједан превод на савремене језике не може посматрати као усамљени феномен. Књига, такође, осветљава личност преводиоца, као и деловање Британског и иностраног библијског друштва, на чији је подстицај и уз чију помоћ је Даничић урадио свој превод. |