Нови ресурси и материјали за педагоге и психологе: 1. Како и колико информација о болести КОВИД -19 преносити деци? 2. Улога родитеља у организацији активности ученика у условима учења на даљину

1993

У склопу пројекта „Подршка стручним сарадницима у основним и средњим школама у отежаним условима уз програм учења на даљину“ на Национални образовни портал, на адреси https://www.portal.edu.rs/pedagozi-i-psiholozi/ постављени су нови материјали:

1. Како и колико информација о болести КОВИД -19 преносити деци?

2. Улога родитеља у организацији активности ученика у условима учења на даљину.

Укратко о ресурсима:

1. Како и колико информација о болести КОВИД -19 преносити деци?
Презентација и пропратни материјал садрже савете родитељима  о начину и количини информација коју треба дати деци о болести КОВИД 19. Пандемија, проглашено ванредно стање, мере за спречавање ширења вируса представљају животне догађаје који носе велику промену у свакодневном функционисању, а суочавање са њима зависи од процене значаја/претње ових догађаја. Водећи се Мусовом класификацијом механизама превладавања животних догађаја, препоруке за разговор родитеља  са децом сврстане су у:  оне које су усмерене на процену, оне које су усмерене на проблем и оне које су усмерене на емоције. Наглашен је значај смирености и добре информисаности родитеља, уз вођење рачуна о узрасту деце.  У самој презентацији, као и у пропратном материјалу, налазе се и пригодне листе бројева телефона и листе сајтова које родитељима могу помоћи у проналажењу поузданих информација и/или проналажењу додатне подршке.

2. Улога родитеља у организацији активности ученика у условима учења на даљину
Први део рада односи се на информисање родитеља у вези са суштинским   карактеристикама наставе на даљину, њеним предностима и недостацима. Родитељима су такође дати конкретни савети и сајтови на којима се могу додатно информисати у циљу стварања безбедног дигиталног окружења за своје дете. Централни део рада има за циљ информисање родитеља о њиховој улози у обезбеђивању адекватних услова за успешно учење ученика. Прецизно су наведени начини њихове помоћи и подршке коју би требало да  пруже својој деци приликом учења и рада ученика на домаћим задацима. Дати су и предлози за рационално и ефикасно коришћење слободног времена. На крају рада дат је табеларни подсетник о условима успешног учења за родитеље.