Завод за унапређивање образовања и васпитања у склопу својих редовних активности спроводи анкету о остваривању образовно васпитног процеса путем учења на даљину.
Циљ анкете јесте добијање мишљења и сагледавање нових праваца развоја и организације обука запослених у образовним институцијама (и других системских активности Завода), у складу са стварним потребама праксе.
Анкета је започета почетком маја 2020. године и у њој је до сада учествовало 14.715 наставника, стручних сарадника и директора основних и средњих школа. Анкетирање ће се наставити и у августу 2020. године и очекује се да ће број испитаника на крају процеса бити око 25.000 просветних радника, што чини изузетно велики узорак у односу на укупни број запослених у образовним институцијама.
Анкета је усаглашена са истраживањем које је спровео School Education Gateway (Европска онлајн платформа за образовање коју подржава Европска Комисија), тако да ће се моћи упоредити добијени резултати у нашој земљи са резултатима из 27 европских држава. Узорак европске анкете је био 4.859 испитаника.
Иако ће потпуна анализа ове анкете јавности бити доступна у септембру 2020. године, узимајући у обзир да је тренутно анкету попунило 14.715 испитаника, представљамо вам краћи приказ тренутно добијених резултата (потпуна анализа ће дати упоредни приказ резултата наше и европске анкете, сегментацију резултата на основу типа школе, као и низ других фактора за поређење).
Краћи приказ тренутних резултата анкете (14.715 испитаника)
- Која тврдња најбоље описује искуства већине наставника Ваше школе са реализацијом образовно васпитног процеса путем учења на даљину?
2. Шта Вас је пријатно изненадило када је реч о образовно васпитном процесу који се остварује учењем на даљину? (испитаници су могли да изаберу до 3 одговора)
3. По Вашем мишљењу, са којим су се главним проблемима суочили наставници приликом преласка на остваривање образовно васпитног процеса учењем на даљину? (испитаници су могли да изаберу до 5 одговора)
4. По Вашем мишљењу, шта је највише помогло наставницима приликом спровођења образовно васпитног процеса путем учења на даљину? (испитаници су могли да изаберу до 3 одговора)
5. По Вашем мишљењу, када се заврши ванредно стање и када се школе поново отворе, хоће ли учење на даљину остати саставни део школске праксе?
6. Које промене би требало увести у школску праксу током наредне школске године?
7. Како бисте у будућности били спремни за реализацију наставног процеса учењем на даљину, потребно је (испитаници су могли да изаберу до 2 одговора):
8. Приликом реализације образовно васпитног процеса учењем на даљину, путем ког алата сте најчешће вршили комуникацију са ученицима?
9. Приликом реализације образовно васпитног процеса путем учења на даљину, коју платформу/систем за управљање учењем сте највише користили?
10. Приликом реализације образовно васпитног процеса путем учења на даљину, које алате за израду образовних садржаја сте највише користили? (испитаници су могли да изаберу до 5 одговора)
11. Приликом реализације образовно васпитног процеса учењем на даљину колико често сте користили дигиталне уџбенике и платформе издавачких кућа?
УЗОРАК: 14.715 испитаника – од тога: 41,4% наставника предметне наставе у ОШ; 30,9% наставника разредне наставе; 10,6% наставника општеобразовних предмета у СШ; 10,5% наставника стручних предмета; 1,8% директора школе; 1,8% наставника предметне наставе и у ОШ и СШ; 0,9% стручних сарадника педагога; 0,7% стручних сарадника психолога; 1,4% других (стручних сарадника библиотекара, комбинације где запослени раде као наставници и стручни сарадници, наставници општеобразовних и стручних предмета и сл, помоћници директора…).
ДЕТАЉНА АНАЛИЗА РЕЗУЛТАТА АНКЕТЕ, УКЉУЧУЈУЋИ ПОРЕЂЕЊЕ СА ЕВРОПСКИМ ИСТРАЖИВАЊЕМ, БИЋЕ ОБЈАВЉЕНА НА САЈТУ ЗАВОДА ЗА УНАПРЕЂИВАЊЕ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА НАКОН ЗАВРШЕНОГ ПРОЦЕСА АНКЕТИРАЊА У СЕПТЕМБРУ 2020. ГОДИНЕ.