Током 2024. године, у оквиру заједничког пројекта Завода за унапређивање образовања и васпитања и Мисије ОЕБС-а у Србији, успешно су реализоване активности посвећене унапређењу компетенција наставника социологије и социологије са правима грађана.
Најпре је припремљена и одобрена нова обука намењена наставницима социологије и социологије са правима грађана – „Млади и демократско друштво – људска права, интеркултуралност, партиципација”. Онлаjн обука траје четири дана по четири сата (четири сата недељно, укупно 16 сати стручног усавршавања) и бесплатна је за учеснике. Са реализацијом обуке ће се започети у другом полугодишту школске 2024/2025. Њен циљ је оснаживање наставника да у процесу планирања и остваривања наставе и учења препознају и користе потенцијал предмета за развој ученичких компетенција за одговорно учешће у демократском друштву, са посебним нагласком на људска права, интеркултуралност и партиципацију младих и да у раду на овим садржајима користе што разноврсније методе и технике које подстичу ученике на активно учење, критичко мишљење и примену наученог у свакодневном животу.
У следећој фази пројекта било је планирано да се припреме и реализују активности чији је циљ подршка унапређењу интеркултуралних компетенција наставника. Предвиђено да изабрани наставници, који су током 2022. или 2023. с успехом похађали програм обуке под називом „Допринос наставе и учења социологије у развоју ученичких компетенција за одговорно учешће у демократском друштву” (увршћен на министрову листу програма од јавног интереса), осмисле и са својим ученицима реализују активности којима се промовишу интеркултурализам и омладински активизам. Завод је, ради пружања подршке изабраним наставницима, ангажовао одговарајуће менторе. Активности су током јесени 2024. успешно реализоване у Гимназији „Михајло Пупин” у Ковачици (наставник Весна Халупова, ментор Зорица Перовић), у Електротехничкој и грађевинској школи „Никола Тесла” у Зрењанину (наставник Маријана Којичић Даљевић, ментор Елеонора Влаховић), у Првој техничкој школи у Крушевцу (наставник Југослав Лазић, ментор др Јелена Ћериман), у Гимназији „Исидора Секулић” у Новом Саду (наставник Јелена Кнежевић, ментор Мелита Ранђеловић) и у Гимназији „Светозар Марковић” у Јагодини (наставник Марија Станојевић, ментор Нада Бањанин Ђуричић). Реализоване активности су оствариле свој главни циљ, да промовишу интеркултурализам на локалном нивоу. Заједничко код свих активности било је то да су наставници, као очекиване исходе, навели да ће оне помоћи њиховим ученицима у развијању интеркултуралних вештина и разумевању међу вршњацима, подстицати их на међукултурни дијалог и поштовање различитости и повећати њихову свест о важности толеранције, сарадње и заједништва у сусрету са другим културама.