ЗУОВ и ПКС су као партнери на пројекту, 25. и 26. октобра били домаћини студијске посете у оквиру пројекта “Learning by Doing”.
Циљ студијске посете је било упознавање представника партнерских институција из земаља укључених на пројекту са системом стручног образовања у Републици Србији.
У склопу ове посете, представили смо систем средњег стручног образовања у Србији, учеснике у овом процесу као и изазове са којима се суочавамо. Моделе стручног образовања заснованог на учењу кроз рад у различитим подручјима рада представиле су компанији „Енерготехника Јужна Бачка“ и две средње стручне школе из из Новог Сада – Електротехничка школа „Михајло Пупин“ и Техничка школа „Милева Марић Ајнштајн“ односно Угоститељско – туристичка школа и Средња туристичка школа из Београда.
Првог дана представљена су искуства у реализацији образовног профила Електричар који је развијен по кооперативном моделу стручног образовања, у компанији Енерготехника Јужна Бачка из Електротехничкој школи „Михајло Пупин“ Новог Сада. После обиласка компаније и школских радионица, учесници студијске посете обишли су Техничку школу „Милева Марић Ајнштајн“ где су поред ученика на практичној настави у школским радионицама видели и модну ревију ученичких радова из области текстилства. Овом колекцијом школа је освојила прво место на међународном такмичењу текстилних школа у Италији 2016.године.
Другог дана представљена су два различита модела образовања кроз рад у сектору туризма и угоститељства. Угоститељско – туристичка школа из Београда у свом саставу има Хотел „Палас“ који је део хотелске понуде града Београда. Тако је део школе истовремено и послодавац ученицима који су на практичној настави. Средња туристичка школа са Новог Београда реализује практичну наставу у хотелима, туристичким агенцијама и угоститељским објектима у Београду и Србији. У својој презентацији осврнули су се на своје успехе и изазове са којима се срећу у свакодневном раду.
Гојко Бановић (ЗУОВ) и Јелена Јаковљевић (ПКС) представили су систем стручног образовања у Србији са посебним освртом на развој дуалног модела образовања.