Стратегија развоја образовања у Србији, у делу који се бави подизањем квалитета, наглашава да је потребно, између осталог, обезбедити услове за развијање васпитне функције школе, подједнаку развијеност наставних и ваннаставних делатности, односно њихову хармоничну целовитост као и услове за увођење једносменског рада у школама и организовање диверсификованих облика ваннаставних делатности за ученике.
Јачање васпитне улоге школе унапређивањем ваннаставних активности не значи да се васпитање не одвија и кроз редовну наставу, већ да ваннаставне активности, које нису новина нашег образовног система, добијају важну улогу као недовољно искоришћени потенцијал васпитног делања школе. Стратегија посебну пажњу посвећује обезбеђивању доступности ваннаставних активности свим ученицима, подстицању ученичког учешћа у ваннаставним активностима, као и њиховој афирмацији на нивоу школе и шире заједнице.